powrót
Powrót do strony głównej

Kreowanie lekcji interdyscyplinarnych dla szkół polonijnych

Opublikowano 16 września 2024 przez piotr.gajewski@cavatina.pl

Ruszamy z nowym projektem edukacyjnym! Jest on adresowany do środowisk polonijnych, przede wszystkim nauczycieli i uczniów ze szkól polskich. Projekt otrzymał dofinansowanie w ramach sprawowania opieki Senatu Rzeczypospolitej Polskiej nad Polonią i Polakami za granicą w 2024 roku i będzie realizowany do końca roku. Nasz cel to podniesienie kompetencji nauczycieli polonijnych z Litwy, Wielka Brytanii i Włoch z zakresu metody transpozycji K’IDS. Warsztaty, dyskusje i wspólne opracowywanie materiałów edukacyjnych przyczyni się do budowania nowych metod nauczania, pozwalających na rozwijanie kluczowych kompetencji u uczniów polonijnych.

Merytoryczną podstawą projektu jest program K’IDS – autorskie działanie Holistic Think Tank. Stanowi on nowoczesną formę wsparcia metodycznego i dydaktycznego. Celem K’IDS jest nadanie humanistycznego wymiaru programom szkolnym, w ramach obowiązującej podstawy programowej. Takie podejście pozwala uczniom nie tylko pogłębiać wiedzę z różnych dziedzin, ale także rozwijać umiejętności społeczne i emocjonalne, co jest niezbędne w kontekście funkcjonowania w  globalnej społeczności.
Projekt w skrócie:

  • Edukacja na nowo: Kreowanie interdyscyplinarnych lekcji dla polonijnych szkół
  • Dofinansowanie z dotacji celowej: 150 000 PLN
  • Wartość zadania: 183 730 PLN
  • Umowa grantowa: Lipiec 2024